Dag 11: Hellre en dålig blogg är att dom kallar mig blobb...

Jag vet, jag vet. Jag är världens sämsta blögger. Efter att ha slagit nytt skrivuppehållsrekord med en hel dag, så är det bara att krypa till korset. Grejen är att världens inte kretsar runt min blogg. Även fast jag vet att det kan låta så när jag försöker sprida min smittohärd till skriveri, så är det inte så det är. Ibland känns det däremot som att hela världen kan kretsa runt en känsla. Och det har den gjort de senaste dagarna.

 

Igår kom vi, en 50 personer stark entrepenörsjunta, hem till säkerheten i svendbor..*host*.. Jag menar Sverige.. Jag ska inte prata så mkt mer om det då jag tänkte viga ungefär 15 spaltmeter för, alternativt ge ut en bildbok om, "EMAX Nordic 2010" när jag fått tag i alla bilder! Allt jag vill säga nu är att hela världens kretsade runt en känsla.. Eller två känslor egentligen. I onsdags var det ett galet lyckorus. I torsdags var det "måfettillapåtågetförattX2000typlutar90grader50%avresanochjaghardruckit90%igtvin-känslan".. Aja.. Det var det värt..

 

Nu till ett större spörsmål....

 

*trumvirvel*

 

"Efter att ha vägt in sig på 100 kg...... Några veckor senare.... (trumvirveln är fortfarande igång)... Han förkastade läsk.... Han förkastade snabbmat.. Han tog trappen.. Han åt muffins men spottade ut muffinsmoset iställlet för att svälja det... Här har vi honom....."

 

*trumvirveln stannar*

 

 

BJÖRN DIMBERG. 94.4 KG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


*publiken skriker som om dom var födda på 40-talet och såg beatles*

 

Vågar pratar olika med mig... Men den dyraste och antagligen den bästa vågen har sagt sitt... Den sa för ett par veckor sen att jag vägde som en mindre landsbygd. Idag sa den 95.5... Men efter ett (ursäkta det grafiska språket.... Igen..) låååångt toabesök så kom jag ner till 94.4.... Helt sjukt.. Jag har aldrig i mitt liv som för stor vägt så här lite.. Nu ska jag bara se till så att jag inte får storhetsvansinne och tror att jag är Peter Siepensmal och börjar käka skit igen.. Nu ska jag se till att hålla min kurs rakt och stadig.. Så att jag kan bli rak och stadig. 18 kg kvar..

 

 

Just det. Idag opererade jag på mig själv.. True story.. Berättar mer sen när chocken har lagt sig *sneglar på ett infekterat finger svullet som Mikael Dubois*

 

Stay tuned for more stories about a Big Mac and his adventure!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jvlar björn, you're strong, you're a bear!

2010-08-13 @ 23:27:44
Postat av: Sara

Bra jobbat, Björn!!! Jag försöker också gå ner i vikt, fast jag gör det genom att äta mig mätt på fett. Betydligt lindrigare än att plåga i mig tråkig sallad. :) Massa lycka till!

2010-08-14 @ 00:24:03
URL: http://brus.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra jobbat, Björn!!! Jag försöker också gå ner i vikt, fast jag gör det genom att äta mig mätt på fett. Betydligt lindrigare än att plåga i mig tråkig sallad. :) Massa lycka till!

2010-08-14 @ 00:24:18
URL: http://brus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0