Dag 14: Om jesus gjorde vatten till vin, är det okej att dricka då?

I dag har varit en svart dag i historieböckerna..

 

Allt började med när jag var på väg till Panini för att köpa en sköööööön sallad. Rätt som det var hörde jag någon som ropa: "Ska vi köpa take away från Amazing Thai???". Och vet ni vad? Jag är en svag jävel när det verkligen gäller. Jag fattar inte?? Hur kan jag svika mig själv och min kamp? Hur ska jag kunna skriva mina memoarer när jag blir gammal, med stolthet i pennfattningen? Hur ska jag kunna sätta mig här och blogga om min kamp mot vågen när jag ger mig så där enkelt?!?!?! MEN FAN VAD GOTT DET VAAAAAAAAAR!!!!!!

 

Förövrigt så har jag hållit mig ganska bra... Vi grillade med några Emaxare och det var gott. Ingen sås. Inget smör. Jag skulle gärna fortsätta med "inget" men här tar det stopp. Vad ska jag göra, det finns bildbevis.. Jävla korv å va god!!

 

Sviterna av korvlandets röda guld. Fast på svenska..

 



Det känns faktiskt lite smått allvarligt med hur jag betar nu förtiden. Alla sa till mig att jag skulle fortsätta äta normalt. Skippa snabbmat och läsk men liksom.. äta vanlig hemlagad mat. Problemet är att det för mig är antingen eller... Antingen går jag Dolph Lundgren on my ass eller så blir jag en blåval. Så fort reglerna tänjs lite på så tänjs jag, bokstavligt talat. Jag måste strama till mig. Snart börjar jag väl ta hissen igen.

 

Over all så är ju all onyttig föda kasserad. Men något som får mig att må väldigt bra är ett glas vin på kvällen (i bästa alkismanér). Min fråga är om det verkligen är så farligt om jag tar ett glas rosé vid kvällen när jag har min manstid? Är det verkligen det? Om det är så, säg. För jag behöver få höra om jag bygger grunden för en ny diabetesmage... SÄÄÄÄG!!!

 

Puss och kram, svennebanan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför kör du inte GI? =) Bästa, godaste och snabbaste vägen. Då får du unna dig massor av gott.

2010-08-17 @ 00:38:10
Postat av: Freddis

Kör viktväktarna!!! Du får äta vad du vill och kan lägga alla dina points på rosé vin om du vill. (kanske inte nyttigt men du går garanterat ner i vikt om du håller dig till dina points)

2010-08-17 @ 00:51:03
Postat av: Camilla.B

Men om du bara dricker Rosé och skippar maten totalt, då måste du ju tappa lite. Tänk vad roligt du skulle ha hela tiden. :)

2010-08-17 @ 01:14:28
Postat av: Karro i T14

Björn, jag tycker du e grymt duktig i din diet! Du ger mig inspiration :) De säger att efter 6 veckor så blir allt en vana, så om en månad kommer det kännas lätt som en plätt för dig!

Träffade förresten din trevliga jänta på City Gross!



Vi ses :)

Jo, lunchen jag e skyldig för filmen får bli en smarrig sallad innan vi lämnar Idékraft!

2010-08-17 @ 14:25:42
Postat av: Dr:Jake

Björn komigen! så mkt (som jag hoppas på) att du skruvat och fixat med min dator igår natt så lääär du tappat en deeel kalorier. Mitt ord till dig Björn.. Ät en fucki´n KORV! och de e nu..

2010-08-17 @ 21:44:28
Postat av: NOLLKOMMAETTTON

I inläggsordning:



Tänkte köra GI när jag kommer in i tänket lite mer..



Viktväktarna är för kärringar!!!!! Och mig snart kanske =)



Camilla.. Du försöker bara göra mig full och lättfotat :D



Karro.. Om jag ger dig inspiration gör det mig sjukt glad. På riktigt.. Men det finns bättre personer att ta inspiration av.. Typ nån duktig person!



Jake... Din dator...... Vad hände med min Skoda?!

2010-08-17 @ 23:40:32
Postat av: camilla.B

what can i say ;)

2010-08-17 @ 23:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0