Dag 2: Den svenska synden

Dagen började tidigt men ändå för sent. Jag hade lovat mig själv, och alla andra, att jag skulle sluta försova mig efter sommaruppehållet. Men som så många andra stora män före mig så svek jag.
Jag blev rädd att stressen som uppstod av min senhet (ett ord från och med idag) skulle få mig ur balans, kanske ta mig förbi McDonalds för en "Hash Brownie" och kanske för en "frukostbulle". Men likt Jack Bauer stod jag mitt i skottsalvorna och klarade mig!

 

Väl på utbildningen, låt oss hädanefter kalla det för "plugget", så blev klockan lunch otippat snabbt.

 

Jag vill tro att det är jag som har inspirerat mina studentvänner till att börja äta nyckelhåls, men dom har nog alltid gjort det medan jag satt och åt sås någonstans.

 

Finn ett fel..


Efter "plugget" så åkte jag raka vägen till Elgiganten för att köpa en GPS. Jag skulle till Stockholm och är en man som känner till sina begränsningar. Väl i Stockholm så hade jag ett möte om bra saker. Men möten är tråkiga när man kan prata om övervikt, så låt oss gå vidare.

 

Igår pratade jag om biktbås. Idag måste jag prata i ett biktbås.

 

På vägen hem stannade jag till hos Professorn och blev bjuden på middag. Då han kände till min kamp så svor han vid gudarna att det skulle bli en icke onyttig rätt med mycket grönt. Han glömde berätta att det fanns ris och gryta för ett normalstort regemente (på tiden när vi hade värnplikt...)

 

Min självkänsla blev satt på prov. Vill jag det här tillräckligt? Vill jag flexa på en strand? "Ja" tänkte jag, tog ett djupt andetag och syndade.

En två dagars nykter ätare på grönbete


Ris motsvarande 486 sushibitar och 4 kycklingar senare for jag hem. Hem till min borg med två tomma kylskåp. Hem dit kalorimonsterna inte kan skada mig. Hem till vatten och knäckebröd.

 

Jag har tagit trappen 3 gånger idag. Två steg fram, noll komma ett ton tillbaka.


Kommentarer
Postat av: linda

Hahaha den va guld värd ju. Snyggt bloggat och jobbar killen :-)

2010-08-04 @ 21:20:01
URL: http://msrobinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0