Dag 4: Portionera mera!

Jag var nyss och kollade på "Inception". Den var konstig. Precis som han Ove, den gamle skrotlyftarn. Han är konstig han. Men konstigt behöver inte ALLTID vara dåligt. Filmen var konstig som sånt där tuggummit som smäller i munnen är konstigt. Man vill bara ha mer av det (once you pop youll never stop!) Jag ger filmen 4 kg smör av 5 möjliga. (ps. köpte varken chips eller cola *klappa mig själv på silverryggen*

 

På tal om Inception. Ibland kan man lätt tro att man går runt och lever i en drömvärld. Som när vi satt för en vecka sen och drack kretiansk rödvid på en kretiansk restaurang och åt kretianska dolmar.. På Kreta. Då kan man lätt känna att de andra 51 veckorna är, om inte en mardröm, så en mindre behaglig en. Inte Freddie Kruuuugermarig, den har sina ljusglimtar. Man får nog helt enkelt undvika kontrasterna i livet för att få det så drägligt som möjligt.. Låter skitkul!

 

Jag har stött på ett relativt stort problem i min frihetskamp. Godis, snabbmat, läsk, smör och hissar.. Glöm det. Det är borta. Finito. Ute ur systemet. Nerspolat. Förlagt... Nej, min stora fiende skulle visa sig vara portioner. Portioner i stora lass. Det finns inte på min iphonekompass att jag ska äta små portioner. Har aldrig någonsin gjort det. Hur gör man?! Vissa tänker antagligen att "Meh.. Det är ju bara att göra".. Men skulle du säga så till en 4-åring som ska lära sig cykla? "Det är ju bara att trampa ungjävel!"... Tror inte det va? Jag skulle behöva nån som håller min hand. Och kanske ett par stödhjul.. Då skulle jag kunna installera backvarningstuta när jag ändå var igång.. *piip... piiip...Piiip..*

 

"Det går snabbare att hoppa över dig än att springa runt dig" -Organismen

 

DAGENS TÄVLING!!!

Vem är min far? (kan vinna finfina priser i form av beröm och min eviga tillgivenhet!)


Ledtråd


Fan, nästan svårt för mig med..

 

 

DiCaprio din lena jäkel. Kom och ge mig en "kick" så jag vaknar upp ur mitt matkoma!! För tidigt för Inceptionhumor?

Kommentarer
Postat av: Towe

Visst hade tredje-klotet-från-solen-killen vuxit upp och blivit jäkligt yummie!? Jag ger honom 5 kilo smör!

2010-08-05 @ 23:43:26
Postat av: Sanna Doris

Hahaha, ÄLSKAR det! När jag blir lika smart som far din lovar jag att också odla ett ståndaktigt skägg! (Rövskägg!?)



Så, trots att du har blicken från man nr 2, sinnet från man nummer 3 och snusprillan (!) från man nr 1 måste jag ändå ge det till den Dimbergska tronen för att hålla "strong jawline evolutionen" rullande. Nummer 4. (Helena, den dan han får för sig att börja odla även på huvudet är det kanske dags att tänka över saken??) <3

2010-08-05 @ 23:49:09
Postat av: otroligt lika men nr:4 är din far, jag vill inte påstå att det är lätt med små portioner (tar alltid stora,FÖR stora) men ett bra sätt ska vara att inte vänta med att äta tills man är vrålhungrig,först stort glas vatten, tänk:jag tar om, ät sakta..

2010-08-06 @ 08:16:56
Postat av: Jennifer

"Det går snabbare att hoppa över dig än att springa runt dig". Fan så sa ju jag om stina......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0