Dag 7: Back on jäkla track

SÅDÄR.

 


Några toabesök senare, en bistrovagn avklarad och en kaffe med påtår inhandlad. Back on track (vilket är skitkul eftersom att jag sitter på ett tåg. Man kan säga att går som på räls med bloggen. Jag skriver TUFFa inlägg. Jag gick på tåget i VAGNhärad... SKITKUL!!!!!

 

Det är sjukt vad man utsätts för som nykter matkvarn. Ni vet. Produktplaceringen på ICA. Alltid en liten chokladboll som ligger där vid kassan och skriker efter uppmärksamhet. Eller på tex i en bistrovagn där dom säljer Marabou mjölkchoklad.. FÖR ENDAST 40 KR?!?!?! Och icke att förglömma medpassagerare som, för att stilla sina egna samveten, gärna bjuder på sitt lösgodis... Umeåbor asså.. Vad ska man göra med dom?

 

Jag stod faktiskt emot frestelsen i både bistrovagnen och lösviktspåsen. Även fast det är helg och att det på nån nivå skulle vara okej att ta en liten hallonbåt så skulle det liksom... Det skulle förstöra allt. Nollvision ftw.
Det blev en SJ-sallad och en lowka citrown. Helt klart godkänt. Men ta mig på orden. Skulle tåget stranda i bästa SJ-manér så skulle jag vara HELT över chokladkakorna. Som säljare på TRE är över folk som redan är nöjda med sina abonnemang.

 

Nu ska jag lära känna folk. Alla förutom godisautomaterna från Umeå..

Kommentarer
Postat av: Emilia

vilken lycka, björn bloggar!

2010-08-12 @ 20:32:04
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0